FASANENSTRASSE 68
10719 BERLIN
Galerie Kornfeld
FASANENSTRASSE 26, 10719 BERLIN
She Comes In Colours Everywhere
11 Sep – 31 Oct, 2020
Curated by Alexandra Alexopoulou
Gallery Weekend: Sat, Sep 12 and Sun, Sep 13: 12am–7pm
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68projects präsentiert She Comes in Colours Everywhere
Kuratiert von Alexandra Alexopoulou

Werke von:

Pierre Descamps
Schirin Kretschmann
Cyrill Lachauer
Gerold Miller
Yorgos Stamkopoulos
Stephanie Stein
Lisa Tiemann


Vernissage
Freitag, 11. September, 12–20 Uhr

Sonderöffnungszeiten Gallery Weekend 2020
Samstag, 12. September: 12–19 Uhr
Sonntag, 13. September: 12–19 Uhr

Laufzeit
11. September – 31. Oktober 2020
Di–Sa, 12–18 Uhr und nach persönlicher Vereinbarung

Ort
68projects
Fasanenstraße 68
10719 Berlin

Sehr geehrte Damen und Herren,

68projects freut sich, anläßlich der Berlin Art Week 2020 die Gruppenausstellung She Comes in Colours Everywhere, kuratiert von Alexandra Alexopoulou zu präsentieren.

Die gezeigten Künstler*innen arbeiten alle abstrakt und konzeptuell und haben ihren Lebensmittelpunkt in Berlin. Ihre Werke zeichnen sich durch einen starker Architektur- und Raumbezug aus und setzen sich mit verschiedenen Aspekten des urbanes Lebens in Berlin auseinander. „She Comes in Colours Everywhere“, eine Zeile aus dem Rolling Stones Song „She’s Like a Rainbow“, bezieht sich auf das personifizierte Berlin und den anhaltenden lebhaften Einfluss der Stadt auf die künstlerische Kreativität.

Der arrivierte Bildhauer Gerold Miller (*1961) liefert einen Beitrag zur Ausstellung mit einem besonderen Werk mit dem Titel I LOVE KREUZBERG. Ein inspirierendes Foto, auf dem er seine Skulpturen über den Asphalt zieht und damit eine Hommage an Berlin zum Ausdruck bringt.

Der Einfluss der Stadt spiegelt sich auch in den Fotografien und Skulpturen von Pierre Descamps (*1975) wieder, der urbane Strukturen porträtiert. Als Teil der Ausstellung wird er eine Intervention im öffentlichen Raum auf der Fasanenstrasse und dem Ludwigkirchplatz durchführen.

Yorgos Stamkopoulos (*1983) lässt sich in seinen abstrakten, dynamisch komponierten Gemälden von der Neuköllner Stadtlandschaft inspirieren. Seine drastischen Kompositionen aus kontemplativen Leerstellen und Überfluss geben Einblick in eine tiefgründige Ebene der Auseinandersetzung mit extrovertiertem Umfeld und bewusstem Rückzug.

Schirin Kretschmann (*1980) arbeitet im Spannungsfeld von installativer Malerei und ihren Grenzbereichen zu prozessualen Werkformen. In der eigens für 68projects entwickelten Arbeit SINK mit Objekten aus Seife und Pigment verwandelt sie die Wahrnehmung des Ausstellungsraums in eine physische Erfahrung. Mit FLOOR WORK bringt sie ihren Weddinger Atelierboden in den Ausstellungsraum. Die durch Abrieb und mit Graphitstaub bearbeiteten Papiere erzeugen eine unauflösbare Irritation zwischen den Verletzungen der zarten Oberflächen und der Anmutung einer robusten, metallischen Materialität.

Stephanie Stein (*1972) setzt sich mit der Krise auf einer transzendentalen Ebene auseinander, in WIR SIND UNS NIEMALS NAHE GEKOMMEN zeigt sie die Spannung zwischen zwei parallel zueinander platzierten geometrischen Körpern, die sich gedanklich durch eine Öffnung zueinander annähern, doch physisch unbeweglich sind.

Die Skulpturen von Lisa Tiemann (*1981), zeichnen sich durch die unkonventionellen Zusammenführung von Materialien und Formen aus: glasierte Keramik schmiegt sich an Latex, Pappmaché oder Metall. Sie setzt sich mit den Dynamiken zweier Elemente auseinander, die wie von Architektur gelöste Objekte wirken, welche sich aus ihrer Starrheit lösen und sich entgegen ihrer reduzierten Form organisch winden.

Cyrill Lachauer (*1979) hat in seinem Film 32 m.ü.NHN. – 114,7 m.ü.NHN. (II) Berlin in Farben vermessen und damit eine vergängliche Landkarte der Stadt erstellt. Er zündete Rauchkartuschen an verschiedenen Punkten des Berliner Höhensystems an, beispielsweise steigen satte orangefarbene Rauchwolken am tiefsten Punkt, den Havel-Seen, auf, dennoch spielt der Ort eine marginale Rolle, er wird in Höhenmeter über dem Meeresspiegel übersetzt. Der farbige Rauch transportiert das Subjektive in eine abstrakte, flüchtige Form. Die Musik zum Film wurde von Ari Benjamin Meyers komponiert und eingespielt.

Text Alexandra Alexopoulou

Sprechen Sie uns gerne an, wenn Sie Bildmaterial benötigen oder einen Interviewtermin mit den Künstler*innen wünschen.

Kontakt:
Alfred Kornfeld
kornfeld@galeriekornfeld.com

Dr. Tilman Treusch
treusch@galeriekornfeld.com

+49 30 889 225 890

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68projects presents She Comes in Colours Everywhere
Curated by Alexandra Alexopoulou

Works by:

Pierre Descamps
Schirin Kretschmann
Cyrill Lachauer
Gerold Miller
Yorgos Stamkopoulos
Stephanie Stein
Lisa Tiemann


Opening
Fri, 11 Sept, 12am–8pm

Gallery Weekend 2020
Sat, 12 Sept: 12am–7pm
Sun, 13 Sept: 12am–7pm

Exhibition Dates
11 September – 31 October 2020
Tue–Sat, 12am–6pm
and by personal appointment

Venue
68projects
Fasanenstraße 68
10719 Berlin
Germany

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68projects is pleased to present the group exhibition She Comes in Colours Everywhere curated by Alexandra Alexopoulou on the occasion of Berlin Art Week 2020.


The exhibition is a homage to our Berlin. The title, a quote from the Rolling Stones song "She's Like a Rainbow", refers to the personified city and its vibrant influence on artistic creativity. The participating artists live and work here, the urban space and city structure of Berlin are their constant source of inspiration, which is evident in the abstract and conceptual works in the show. The Covid-19 crisis has led many artists to turn even more to their immediate surroundings and to explore various aspects of the city and their life here. Although the artists are actively exhibited in other places, they have yet to be granted much visibility in their own city.

Gerold Miller (*1961) takes a special position in the show, as he is a long-established and important Berlin artist and has become a role model for many younger colleagues. His contribution is also the key work of the exhibition. I LOVE KREUZBERG (2008), depicts the sculptor's relationship with the city. In the black-and-white photograph, Miller pulls one of his aluminium sculptures behind him on Oranienstrasse and scratches it, the sculpture’s surface is literally engraved by the city. With this act he declares his deep affection for the district where he had his studio for almost 20 years and which has strongly influenced his work.

The conceptual artist Pierre Descamps (*1975) focuses largely on portraying urban architecture. In his photographs, Descamps' view concentrates clearly on geometric forms and emphasizes the formalism of urban constructions. In recent years, he has been placing minimalist concrete sculptures in public spaces as guerrilla actions, which he publishes via social media and posters and calls on skateboarders to use these objects. As part of the exhibition there will be an intervention in the public space on Fasanenstrasse.

In the landscape-like compositions of Yorgos Stamkopoulos (*1983) the idea of chance plays a central role, but the influence of the pulsating Neukölln cityscape – the colour of house facades, water, sky and parks – cannot be denied. The paintings are dynamic pictorial objects that fascinate in form and materiality: opulent, organic-looking fields of colour meet bare areas of the canvas, which the painter creates by removing paint. These drastic compositions of contemplative emptiness and abundance provide insight into a profound level of engagement with extroverted surroundings and conscious retreat.

The sculptor Stephanie Stein (*1972) deals with the acceptance of the crisis and its inevitability on a transcendental level. She is featured with a print specially conceived for the show titled MISS VERSTÄNDNIS. In her wall sculpture WIR SIND UNS NIEMALS NAH GEKOMMEN, the tension between two geometric metal bodies is shown. They are placed parallel to each other and there is seemingly a mental approach to open up to the counterpart but in fact the objects remain physically immobile.
A contrast is formed with the sculptures of Lisa Tiemann (*1981), which are characterized by a wonderful absurdity. This is expressed in the unconventional combination of materials and forms: coloured struts made of ceramic and papier-mâché lie nestled together on the floor, ceramic spirals hang on metal, or curled around a latex rope. Tiemann explores the dynamics of two elements, which surprisingly break out of their rigidity and interact. Her sculptures often appear as building elements detached from architecture, peculiar square beams, which, contrary to their reduced form, are moving organically.

Schirin Kretschmann (*1980) works in the field of tension between installative painting and its border areas to processual work forms. In the work SINK, developed especially for 68projects with objects made of soap and pigment, she transforms the perception of the exhibition space into a physical experience. In FORM ON THE DAY, which is shaped by the unpredictable results of sieving the pigment dust, she enables different perceptions of surface and depth, light and shadow. With FLOOR WORK the artist transports her Wedding studio floor into the exhibition space. The papers, which have been treated with abrasion and graphite dust, create an irresolvable irritation between the injuries to the delicate surfaces and the impression of a robust, metallic materiality.

Cyrill Lachauer (*1979) measures Berlin in colours in his film 32 m.a.s.l. NHN. - 114.7 m.a.s.l. NHN. (II) (2012) creating an ephemeral city map. At five different locations with different heights above sea level he ignited coloured smoke cartridges. Although each colour is assigned to a single point in the Berlin elevation system, such as lush orange smoke clouds rising from the Havel lakes, indicating the lowest point, the specific location plays only a marginal role. Although Lachauer follows the common surveying techniques, places are translated into metres above sea level, he is exploring the idea of synaesthesia. The coloured smoke converts the subjective into an abstract, fleeting form. The music for the film was composed and recorded by Ari Benjamin Meyers.
Text Alexandra Alexopoulou

Please do not hesitate to contact Shahane Hakobyan should you wish to interview the artists and the curator or to receive further press material.

Contact:
Shahane Hakobyan
hakobyan@galeriekornfeld.com
+49 30 889 225 890

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